torsdag 24. september 2009

Høst og forkjølelse......

Når vi kom hjem fra Spania var det blitt full høst hjemme. Tone var ennå noe forkjølet og det ble bare værre når vi kom hjem fra varmen. Her har det ikke bare vært Tone som har vært syk.

Mandag ettermiddag dro jeg til veterinæren med Falco, som da hadde hatt kraftig diare siden fredag kveld.... Veterinæren skulle måle temperaturen, men det endte med at Falco måtte dopes ned for undersøkelse da han skrek høyt og vred seg i smerter slik at det var umulig å få undersøkt han. Veterinæren fant ut at det hele skyldtes fylte og betente analkjertler.  Når veterinæren var ferdig gav han en penicilinsprøyte og vi fikk med oss en ti-dagers penicilinkur. Etter det har han heldigvis vært bra.

Tone var hjemme fra barnehagen fra mandag til i går. Hun er ennå ikke bra av forkjølelsen, men har ikke noe feber. Men, som Elise sa i barnehagen i morges ved levering, om Tone skulle være hjemme til forkjølelsen var over, måtte hun nok være hjemme til jul! Ja, sånn er det vel med små barn og barnehage....

I dag er det imidlertid min tur å være hjemme da jeg nå er full av forkjølelse! Dro til Oslo tirsdag kveld for jobbmøte onsdag. Merket at forkjølelsen gradvis tok tak mens jeg var i Oslo.

Mens jeg var i Oslo fikk jeg hilst på de fleste av nær familie... Spiste lunsj sammen med Edny-Beate (mitt søskenbarn) og lille Elise (6 mnd). Dro videre til Lørenskog og fikk hilse på mitt nye lille tantebarn, Edmund, som ble født 15. august. Rakk også såvidt å hilse på tantebarna Sonja og Espen før jeg reiste hjem med kveldsflyet.

Sitter nå under ett pledd med laptopen på fanget og en varm kopp kaffe. Ute er det nå blå himmel, sol og 10 grader. Skogen er blitt gul og mye løv er blåst av.

Kanskje jeg får lagt ut noen bilder senere i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar